کد خبر 1498385
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

میل به زیبایی در درون هر شخصی باعث شده تا تلاش کند، به بهترین شکل و با زیباترین ظاهر در همه جا دیده شود. یکی از نکات اصلی و بسیار قابل توجه برای زیباتر شدن استفاده از انواع اکسسوری است که باعث تکامل جذابیت و نقطه قوت ظاهر هر کس می‌شود. زیبایی دست‌ها یکی از مسائلی است که تقریبا همه به آن توجه دارند و به همین دلیل هم انواع انگشتر طلا بیشتر از سایر مدل‌های زیورآلات مورد توجه قرار می‌گیرد. در حقیقت انگشترها یکی از زیورآلات پر کاربرد هم برای بانوان هم برای آقایان می‌باشند، که هم به صورت روزانه هم برای مناسبت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اکسسوری کوچک اما زیبا از گذشته تا به امروز وجود داشته و برای نشان دادن قدرت و ثروت مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما امروزه این اکسسوری در تمام دنیا در طرح‌ها و مدل‌های مختلف مخصوص تمام اقشار جامعه طراحی می‌شود و هر روز شاهد مدل‌های جدیدتری از این زیور زیبا هستیم. در ادامه سیر تکامل این زیور زیبا را با هم بررسی می‌نمائیم.

از کلاسیک تا مدرن: بررسی تکامل طرح‌های انگشتر طلا

تاریخچه انگشتر

اولین و قدیمی‌ترین اثری که از حلقه به عنوان زیورآلات پیدا شده، مربوط به 2500 سال پیش از میلاد یا به عبارتی حدودا 4700 سال پیش است. نمونه‌های اولیه، از قبوری در شهر اور، از شهرهای بین النهرین در دوران باستان، پیدا شده‌اند. استفاده از این حلقه‌ها تنها مختص به این منطقه نبوده و تاریخچه حلقه نشان می‌دهد در مناطق دیگر مانند مصر، یونان و روم هم به وفور از این زیورآلات استفاده می‌شده، البته شایان ذکر است که کاربرد این حلقه‌ها گاهی مواقع فراتراز جنبه زینتی می‌رفته و به عنوان یک وسیله کاربردی، استفاده می‌شده‌اند. این وسیله کاربردی همان مهرهای حلقه‌ای برای امضاء بودند، که بعضا کتیبه‌هایی را روی خود داشته‌اند. استفاده از انواع انگشتر طلا همواره نشان ثروت و مقام بوده. به وجود آمدن انگشتر در مصر باستان از تکامل مهر سرچشمه گرفته است. چون مهرها نشانه‌ی قدرت بودند این مهره‌ها قدرت و نفوذ افراد را به رخ می‌کشیدند. زنان ثروتمند در مصر انگشترهای‌شان را از طلا می‌ساختند اما زنانی که کمی فقیرتر بودند. جنس انگشترشان نقره، برنز، مس، شیشه و سفال‌های رنگی بود. یونانی‌ها و رومی‌ها در ساخت انگشترهای زینتی دقت و طرافت بسیار بالایی بکار می‌بردند. از سال 31 تا 499 قبل از میلاد رومی ها انگشترهای خود را از آهن می‌ساختند، برده‌ها نمی‌توانستند از انگشتر استفاده کنند و با شروع دوران امپراتوری تمام قوانین تغییر کرد. به طوری که انگشترهای طلا رواج پیدا کرد. رومی‌ها فقط از انگشتر برای تعیین طبقه اجتماعی استفاده نمی‌کردند، بلکه در زمان ازدواج نیز از انگشتراستفاده می‌کردند. در هنگام نامزدی داماد به نشانه‌ی تعهد توان مالی انگشتر ساده آهنی را به خانواده‌ی عروس هدیه می‌کرد. برای رومی‌ها مراسم نامزدی بسیار مهم‌تر از مراسم عروسی بود و از ارزش والایی برخوردار بود. علت انتخاب حلقه توسط مصریان به عنوان نماد ازدواج، به سبب شکل حلقوی و دایره‌ای حلقه است که نشان دهنده روند و چرخه بی‌پایان زندگی است که آغاز و پایانی ندارد، به همین سبب برای ابدیت بخشیدن به رابطه دو نفر، از حلقه استفاده می‌شده تا نمایانگر عهد و پیمان بی‌پایان باشد.

انواع مدل‌های انگشتر:

انگشترها به مرور زمان تکامل پیدا کردند و به صورت انگشتر طلا در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی مانند انگشتر طلا نگین‌دار سبک، انگشتر طلای مردانه و ... وارد بازار شدند که بعضا برخی از آن‌ها دارای معنا و مفهوم خاصی هم بودند.

از کلاسیک تا مدرن: بررسی تکامل طرح‌های انگشتر طلا

انگشتر مهر

درزمان های قبل از اسلام بسیار مرسوم بوده و معمولا یک انگشتر طلا نگین‌دار سبک را که بر روی آن علاوه بر نگین علامت‌گذاری شده بود، استفاده می‌کردند، که نشان دهنده موقعیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی صاحب آن بود.

انگشتر مذهبی

افرادی که دارای اعتقادات فکری و مذهبی خاص می باشند، از یکسری انگشترطلا خاص که دارای مفاهیم خاص یا احادیث قرآن هستند استفاده می‌کنند.

انگشتر نمادین وسمبلیک

این مدل انگشترها غالبا متحدالشکل بوده و افراد عضو در کلوپ‌های خاص مانند فارغ التحصیلان دانشگاه، اعضای باشگاه ورزشی و ... به نشانه اشتراک فکری، شغلی و .. از آن استفاده می‌کنند.

انگشتر ازدواج

این انگشترها به عنوان نشان عهد و پیمان ابدی و همچنین نمادی از عشق و وفاداری بین عروس و داماد بوده و از قدیم الایام مروسم بوده و هست. نمونه‌های خاص این انگشتر طلا را می‌توانید در روبی گلد گالری پیدا کرده و مناسب با سلیقه و نظر شخصی خود از انواع مدل‌های شیک و به روز این طلافروشی بهره ببرید.

انگشترهای مدرن

از کلاسیک تا مدرن: بررسی تکامل طرح‌های انگشتر طلا

امروزه علاوه بر انگشترهایی که معنا و مفهوم خاصی را دنبال می‌کنند، طرح ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند که با توجه به نیاز بازار و سلیقه مختلف افراد ارائه شده اند، که از آن جمله می‌توان به نمونه‌هایی مانند : انگشترهای مینیمال، انگشتر با اشکال هندسی، انگشتر سولیتر، انگشترماه تولد، انگشتر مرواریدی، انگشتر نگین‌دار، انگشتر بدون نگین، حلقه ست ازدواج و... اشاره کرد.

کلام آخر

همانطور که گفتیم انگشتر جزو آن دسته از زیورآلات است که از گذشته تا به امروز جایگاه خود را حفظ کرده توانسته در جوامع امروزی نقش پر رنگی را ایفا کند. برخی از مدل‌های آن مانند انگشتر سولیتر یا انگشترهای طرح قدیمی هرگز از مد نمی‌افتند و در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. نمونه های مختلف انگشتر طلا را می‌توانید در روبی گلد گالری با تنوعی بی‌نظیر از طرح و مدل بیابید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس